امتیاز: ۵.۰ از ۵ | تعداد آرا: ۱
لطفا صبر کنید...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.

گوشت آزمایشگاهی وگن نیست!

گوشت آزمایشگاهی وگن نیست! شاید بگید که گوشت آزمایشگاهی که از اسمش مشخصه و توی آزمایشگاه تولید میشه پس دیگه چه مشکلی داره؟!
اگرچه برای تولید گوشت مصنوعی یا آزمایشگاهی (Cultured meat) تعداد حیواناتی که تحت کشته می‌شوند به شدت کاهش می‌یابد ولی همچنان برای تولید گوشت آزمایشگاهی به حیوانات نیاز دارند. زمانی که دانشمندان اولی گوشت مصنوعی را ساختند، آن‌ها با سلول‌های عضلانی یک خوک زنده کار را شروع کردند. با این حال، کشت سلولی و کشت بافت به طور معمول برای همیشه زنده نمی‌ماند و قابلیت دوباره تولید شدن را ندارد. از این رو برای اینکه بتوانند گوشت را در مقادیر بیشتری تولید کنند، دانشمندان به طور منظم به خوک‌ها، گاوها، مرغ‌ها و دیگر حیوانات نیاز دارند تا از سلول‌های آن‌ها استفاده کنند.

 

به گفته‌ی روزنامه‌ی The Telegraph، «پروفسور مارک پست بیان کرده است: کارآمدترین روشی که فرایند را به سمت جلو حرکت می‌دهد، همچنان باید حیوانات کشته شوند.» او گفت: در نهایت دیدگاه من این است که باید گله‌ی محدودی را داشته باشیم تا از آن سلول‌های مورد نیاز را دریافت کنیم.»

علاوه بر این،حیواناتی کشته می‌شوند تا از آن‌ها بتوان گوشتابه تهیه کرد. این گوشتابه‌ها غذایی است که برای کشت بافت و پرورش و رشد سلول‌ها استفاده می‌شود. حال اگر کشت بافت در محصولات حیوانی پرورش یابد، نمی‌توان به آن گوشت وگن گفت، چرا که برای درست شدن این گوشت، حیواناتی کشته می‌شوند تا بتوانند سلول‌ها را غذا دهند.

 


ترجمه: حمیدرضا اردکانی

امتیاز: ۵.۰ از ۵ | تعداد آرا: ۱
لطفا صبر کنید...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.
توسط | ۱۳۹۷/۷/۲۷ ۱۲:۱۴:۲۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۷|برچسب: |

دیدگاه خود را ثبت کنید