امتیاز: ۳.۰ از ۵ |
لطفا صبر کنید...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.

جنایت در صنعت خز

متاسفانه برای اینکه درد رنج حیوانات و حقیقت صنعت خز و مُد را نشان دهیم، چند عکس ناراحت کننده از حیوانات قرار داده‌ایم تا با چشمان خود ببینید چه بلایی بر سر حیوانات می‌آورند.

مطالب این قسمت، تنها بخش کوچکی از حقیقت صنعت خز را نشان می‌دهد، برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، پیشنهاد می‌کنیم مستند ساکنان زمین را مشاهده کنید.

فرقی ندارد خز مصرفتی در صنعت خزم تهیه می‌شود یا از حیوانی که در طبیعت شکار می‌شود. حیوانات در مزارع خز، تمام زندگی خود را در قفس‌های کوچک و کثیفی زندانی هستند. در مزارع خز به دلیل پایین آوردن هزینه‌ها، حیوانات را به روش‌های وحشیانه مانند: خفه کردن، برق، گاز و سم می‌کشند.

 

جنایت در صنعت خز

جنایت در صنعت خز

 

بیشتر از نصف خزهای موجود در ایالات متحده از چین وارد می‌شود، جایی که میلیون‌ها سگ و گربه با زدن چماق به سرشان، دار زدن و یا بر اثر خونریزی و جراحت به دست انسان‌ها کشته می‌شوند. در بیشتر مواقع برای تولید خز، پوست حیوانات را بصورت زنده زنده از بدنشان جدا می‌کنند. اغلب از عمد، خزهای چینی را لیبل نمی‌زنند تا مشخص نباشد که مصرف کننده چه نوع خزی را خریداری و می‌پوشد.

 

عکس زیر متعلق به یک «سگ‌راکون» می‌باشد، که پوستش را برای تولید خز، زنده زنده از بدنش جدا کرده‌اند.

جنایت در صنعت خز - سگ‌راکون

جنایت در صنعت خز – سگ‌راکون

 

حیواناتی که در حیات وحش به دام افتاده‌اند، چندین روز به دلیل خونریزی، شوک، از دست دادن آب بدن، سرمازدگی، قانقاریا و حمله‌ی شکارچیان رنج می‌کشند. ممکن است در تله‌های فلزی گرفتار شوند و به دلیل فشار زیاد تله‌ها، استخوان دست یا پای آنها خرد یا قطع شود.تله‌های خرس فشاری حدود ۴۰ کیلوگرم در هر اینچ مربع وارد می‌کند. همچنین تله‌های آبی، برای سگ‌های آبی، موسکرات و دیگر حیوانات استفاده می‌شود. این حیوانات به شکل رنج آور و دردآوری، حدود ۹ دقیقه تقلا می‌کنند که خود را از تله آزاد کنند اما در نهایت غرق می‌شوند.

در روز سالگرد کشتار خوک دریایی در کانادا، به ده‌ها هزار بچه فک چنگی شلیک می‌شود یا با قلاب‌های فلزی، بصورت مکرر به سرشان می‌کوبند. همچنین هزاران خرس سیاه را با اسلحه شکار می‌کنند، یا با به دام انداختنشان در تله‌ها، باعث می‌شوند چندین روز دچار درد و رنج شوند؛ در نهایت از پوستشان برای گارد پنج نفره‌ی ملکه الیزابت، کلاه تشریفاتی بسازند.

سالگرد کشتار خوک دریایی در کانادا

سالگرد کشتار خوک دریایی در کانادا

خوشبختانه برای گرم و نرم ماندن در سرما، نیازی به خشونت و کشتار نیست. می‌توان از محصولاتی استفاده کرد که در تولید آن‌ها هیچ حیوانی کشته نشده باشد. از این طریق می‌توانید از صنعت کشت و کشتار حیوانات حمایت نکنید و حامی حیوانات باشید.

 

۹ حقیقتی که در مورد تولید خز نمی‌دانید (حقایق صنعت خز)

 


ترجمه: حمیدرضا اردکانی

منبع: https://www.peta.org/issues/animals-used-for-clothing/fur

امتیاز: ۳.۰ از ۵ |
لطفا صبر کنید...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.
توسط | ۱۳۹۷/۷/۲۷ ۱۲:۲۳:۰۷ ۲۶ مهر ۱۳۹۷|برچسب: , |

دیدگاه خود را ثبت کنید