امتیاز: ۳.۱ از ۵ |
لطفا صبر کنید...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.

۹ حقیقتی که در مورد تولید خز نمی‌دانید (حقایق صنعت خز)

حقایق صنعت خز از چشم خیلی از مردم دور است و گمان می‌کنند که خز و دیگر پوست حیوانات به روش‌های انسان دوستانه تهیه می‌شود، اما در این پست قصد داریم شما را با حقایق صنعت خز بیشتر آشنا کنیم.

اگر دنبال لباسی می‌گردید که از خز یا پوست حیوانات باشد، شاید خبر ندارید که بخاطر این نوع لباس‌ها، حیوانات را با چماق و لگد به ناحیه‌ی سر مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و یا با جریان برق آن‌ها را بی حس یا می‌کشند و حتا پوست آن‌ها را زنده زنده از بدنشان جدا می‌کنند. اگر می‌خواهید بیشتر در مورد صنعت مد و فشن بدانید، این ۹ حقیقتی که در مورد صنعت خز را بخوانید. بعد از اینکه این موارد را خواندید، به این فکر کنید که آیا حاضرید پوست حیواناتی را بپوشید که مورد آزار و اذیت بی رحمانه و غیر انسانی قرار گرفته‌اند؟

 

۱) کشتن حیواناتی که پوست آن‌ها خز تولید می‌شود، با استفاده از جریان برق آن‌ها را بصورت عذاب آوری قتل عام می‌کنند. این روش برای به حداقل رساندن آسیب به پوست حیوان است تا خز یکدست و کاملی داشته باشند. نیویورک اولین ایالتی است که این روش غیر انسانی را ممنوع کرده است.

 

۲) ۸۵ درصد پوست حیواناتی که در صنعت خز تولید می‌شود، از حیواناتی است که در اسارت مزارع تولید خز هستند، جایی که آن‌ها را در قفسه‌های فلزی کوچک بصورت فشرده نگهداری می‌کنند. بیشتر این حیوانات مورد ضرب و شتم و جریان برق قرار می‌گیرند و در مواردی پوست آن‌ها را زمانی که هنوز زنده هستند و نفس می‌کشند، از بدنشان جدا می‌کنند.

حقایق صنعت خز - اسارت حیوانات

حقایق صنعت خز – اسارت حیوانات

۳) هیچ مجازاتی برای کسانیکه از حیوانات در مزارع تولید خز در چین از حیوانات سوء استفاده می‌کنند، وجود ندارد. چین بزرگ‌ترین صادر کننده‌ی خز می‌باشد. این صنعت برای چین میلیون‌ها دلار در لباس‌هایی که به ایالات متحده صادر می‌کند، ارزش دارد.

 

۴) هر ساله یک میلیارد خرگوش در مزارع خز کشته می‌شوند و خز آن‌ها در لباس‌ها، قلاب‌های ماهیگیری و ساخت محصولات در صنایع دستی، استفاده می‌شود.

حقایق صنعت خز - خرگوش‌ها در مزارع خز

حقایق صنعت خز – خرگوش‌ها در مزارع خز

 

۵) در چین، یک صنعت رونق یافته برای خز سگ و گربه‌ها وجود دارد. در این صنعت  سگ و گربه‌ها را با زدن چماق به ناحیه سر و دار زدن بصورت وحشیانه می‌کشند و گاهی پوست آن‌ها را زنده زنده از بدنشان جدا می‌کنند. این نوع خز تولید بدون لیبل و مشخصات از چین صادر می‌شود تا مصرف کنندگان در سراسر دنیا، متوجه نشوند که خز چه نوع حیوانی است.

حقایق صنعت خز - تولید خز سگ و گربه

حقایق صنعت خز – تولید خز سگ و گربه

۶) مزارع خز آسیب جدی به محیط زیست وارد می‌کند. برای مثال: در ایالات متحده تنها در مزارع مینک (حیوانی از خانواده‌ی راسوها)، سالیانه میلیون‌ها پوند مدفوع تولید می‌شود. یکی از اجزای خطرناک این مدفوع این است که تقریبا حاوی ۱۰۰۰ تن فسفر هستند که باعث آلودگی رودخانه‌ها و جریان‌های آبی می‌شوند.

 

۷) هیچگونه قانون فدرالی برای محافظت از حیوانات در مزارع خز در ایالات متحده وجود ندارد.

 

۸) بعد از اینکه یک حیوان سلاخی می‌شود، پوست آن را با مواد شیمیایی سمی آغشته می‌کنند تا از پوسیدگی و تجزیه شدن خز در قفسه‌های فروشگاه‌ها جلوگیری شود. بر اساس بانک جهانی، فرایند خطرناک تولید خز به شدت مشکل ساز است و باعث شده رتبه‌ی جهانی صنعت خز، جزو ۵ صنعت اول در تولید آلودگی فلزات سمی باشد.

سلاخی حیوانات برای خز

سلاخی حیوانات برای خز

 

۹) همچنین بیشتر حیوانات کشته شده برای پوستشان که در مزارع خز پرورش پیدا می‌کنند، که شامل کشته شدن میلیون‌ها راکون، کایوت، گربه دم‌کوتاه، سگ آبی و دیگر حیواناتی است که خز دار هستند و توسط حامیان این صنعت کشته می‌شوند. تله‌های فولادی آرواره‌ای که انجمن پزشکی دامپزشکی آمریکا آن را غیر انسانی می‌داند، به طور گسترده در حال استفاده است. این روش توسط اتحادیه اروپا و تعدای از ایالات متحده ممنوع شده است.

 

در مورد جنایت در صنعت خز بیشتر بخوانید.

 


ترجمه: حمیدرضا اردکانی

منبع: https://www.peta.org/features/nine-shocking-fur-facts

امتیاز: ۳.۱ از ۵ |
لطفا صبر کنید...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.
توسط | ۱۳۹۷/۷/۲۷ ۱۲:۲۳:۳۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۷|برچسب: , |

دیدگاه خود را ثبت کنید