امتیاز: ۳.۷ از ۵ |
لطفا صبر کنید...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.

روش‌های اخلاقی دور کردن حشرات از محل زندگی

روش‌های اخلاقی دور کردن حشرات از محل زندگی می‌تونه زیاد باشه و اگر در این زمینه تجربه‌ای دارید، تو قسمت نظرات برای ما بفرستید تا به این پست اضافه کنیم.

 

حشرات هم مانند دیگر جانداران هنگامی که مسموم می‌شوند یا به دام می‌افتند، زجر می‌کشند. بنابراین، اگر حشرات خانه شما رو به عنوان خانه خودشان انتخاب کردند، هیچ نیازی نیست که از حشره کش‌ها و تله‌های سمی و بی رحمانه استفاده کنید. فقط کافیه این روش‌های ساده و انسانی زیر را دنبال کنید تا بدون نیاز به کشتن، خانه‌ خود را در مقابل این مهمون‌های کوچک ایمن کنید.

 

مورچه‌ها

مورچه‌ها موجودات جدیدی نیستند. در حقیقت آن‌ها بیشتر از ۱۰۰ میلیون سال است که روی زمین زندگی می‌کنند و می‌توانند ۵ تا ۲۰ برابر وزن خود را بلند کنند! پس اگر مورچه‌ها به خانه‌تان آمدند وحشت نکنید. به سادگی آن‌ها را به همان جایی که در اولین مرحله وارد شدند،‌ برگردانید. می‌توانید هر سوراخی که در اطراف درها، پنجره‌ها یا دیوار‌ها هست ببندید تا از ورود مجدد آن‌ها جلوگیری شود.

بسیاری از مواد طبیعی هستند که می‌توانید در اطراف خانه قرار دهید تا از ورود مورچه‌ها جلوگیری شود، برای مثال:
• قرار دادن چوب دارچین، قهوه، فلفل قرمز، پاپریکا، میخک یا برگ خشک نعنا در قسمت‌ها و سوراخ‌هایی که احتمال ورود مورچه‌ها می‌باشد.

  • آب لیمو را در اطراف محل مورد نظر بریزید و خود لیمو چکانده شده را در همانجا بگذارید.
  • کاشت نعنا در اطراف حیاط و خانه، مورچه‌ها را دور نگه می‌دارد.
  • قرار دادن حبه سیر در اطراف مسیرهای ورودی و خروجی مورچه‌ها در داخل و خارج خانه.
  • اگر مورچه‌ها به ظرف غذای حیوانات خانگی شما جذب می‌شوند، کافیست ظرف را در یک ظرف آب کم عمق قرار دهید.
  • اسپری کردن سرکه در اطراف محیط زندگی مورچه‌ها باعث فراری دادن آن‌ها می‌شود.
  • مسدود کردن لانه‌ی مورچه‌ها با چسب حرارتی در زمانیکه داخل لانه هستند.

 

زنبورها

هرکسی در زندگی خود حداقل یکبار توسط زنبور عسل یا زنبورهای دیگر گزیده می‌شود و این گزش برای بسیاری تجربه جالبی نیست. اگرچه مانند بسیاری از حیوانات، زنبورها تنها زمانیکه که احساس خطر می‌کنند نیش می‌زنند.

پس اگر زنبوری (زنبور عسل یا غیر عسل) به سمت شما آمد، آرامش خود را حفظ کنید. زنبورها ممکن است روی پوست شما بنشینند تا دنبال آب بگردند یا شما را بو کنند. اگر آرامش خود را حفظ کنید و حرکات سریعی انجام ندهید، شما را ترک می‌کنند. اگر به زنبور حمله کنید و باعث مرگ او شوید، بدنش ماده شیمیایی را آزاد می‌کند که علامت خطری است برای دیگر زنبورها که اگر در آن نزدیک باشند حمله کنند!

اگر زنبوری اطراف اتاق شما پرواز می‌کند، کافیست که زنبور را با یک تله حیوان دوستانه به آرامی به دام بیاندازید و در فضای باز رهایش کنید.

 

سوسک‌ها (سوسریان)

سوسک‌ها مانند مورچه‌ها نیز زمان زیادی است که بر روز زمین زندگی می‌کنند. حدودا ۴۰۰ میلیون سال پیش روی زمین ظاهر شدند. نکته جالب اینجاست که: می‌توانند نفس خود را به مدت ۴۰ دقیقه نگه دارند و ۱۵۰ سانتی‌متر در ثانیه بدوند. حدودا می‌شود ۳ برابر سریع‌تر از یوزپلنگ!

سوسک‌ها بازماندگان شگفت‌آوری هستند. آن‌ها هرجایی نمی‌روند و راحت کشتن آن‌ها با دست خالی باعث می‌شود که کسی آن‌ها را نکشد. بهترین راه برای دورنگه داشتن سوسک‌ها و دیگر حشرات، این است که خانه خود را تا آنجایی که می‌شود به مکان نامطلوبی برای آن‌ها تبدیل کنید: • غذا را در ظروف در بسته‌ای قرار دهید، ظرف‌ها را نشسته رها نکنید، و روی کابینت‌ها را پاک نگه‌‌دارید.

  • آب منبع گرانبهایی برای سوسک‌ها می‌باشد، بنابراین حتی چند قطره آب در سینک آشپزخانه برای آن‌ها معادل چند لیوان آب برای انسان است.
  • بطور معمول جاهای مرطوب را خشک کنید و سطوح را جارو کنید.
  • برگ‌های خشک،خیار، سیر، نعناع گربه‌ای یا پونه‌سای گربه‌ای (Catnip) از مواد طبیعی هستند که بازدارنده‌ی سوسک‌ها هستند و می‌توانید در فضاهای بالا و مرطوب اطراف خانه قرار دهید تا از ورود آن‌ها جلوگیری شود.

 

حالا با تمامی این روش‌ها، بار دیگر که یک مورچه، سوسک، عنکبوت و یا هر حشره دیگری در محل زندگی خود ببنید، دیگر لازم نیست به دنبال روزنامه، مگس کش، حشره کش و یا راه‌های دیگری بگردید که باعث آسیب دیدن حشرات می‌شوند.

به یاد داشته باشید، شیشه و یه ورقه کاغذ، یکی از راحت‌ترین روش‌های به دام انداختن حشرات است که به آن‌ها آسیبی نرسد.

 


ترجمه: حمیدرضا اردکانی

امتیاز: ۳.۷ از ۵ |
لطفا صبر کنید...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.
توسط | ۱۳۹۷/۷/۲۷ ۱۲:۲۱:۳۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۷|برچسب: |

دیدگاه خود را ثبت کنید