امتیاز: ۵.۰ از ۵ | تعداد آرا: ۱
لطفا صبر کنید...

پنج افسانه‌ی نادرست در مورد پروتئین

 پنج افسانه‌ی نادرست در مورد پروتئین از باورهای اشتباهی است که بین مردم روایج یافته است. بسیاری از مردم نمی‌دانند چه مقدار پروتئین نیاز دارند یا چگونه پروتئین مورد نیازشان را تامین کنند.

افرادی که رژیم غربی دارند (شامل گوشت و محصولات لبنی)، دو برابر پروتئین مورد نیازشان و همچنین بیش از حد چربی اشباع شده و کلسترول مصرف می‌کنند. در حالیکه، کسانیکه دارای رژیم‌های گیاهی غنی از لوبیا‌ها، دانه‌ها، سبزی‌‌‌ها و غیره دارند، منبع خوبی از پروتئین هستند که مواد مغذی مفیدی موجود در آن‌ها،  به ساخت، نگهداری و ترمیم بافت‌‌‌های بدن کمک می‌کنند.

 

متخصصان تغذیه با کمک کمیته پزشکان، ۵ باور نادرست در مورد پروتئین را شناسایی کرده‌اند:

 

افسانه‌ی اول: پروتئین فقط در گوشت موجود است

حقیقت: سبزیجات، غلات کامل و حبوبات منبع: عالی‌ای از پروتئین هستند که ریسک بیماری‌های گوشت و دیگران محصولات حیوانی را ندارند. نیم فنجان توفو حاوی ۱۳ گرم پروتئین است که به دیابت ارتباطی ندارد!!! یک فنجان عدس حاوی ۱۶ گرم پروتئین است که کلسترولی ندارد. هر فنجان لپه حاوی ۱۶ گرم پروتئین است که فاقد کلسترول است. فقط یک ساقه بروکلی بیشتر از ۴ گرم پروتئین دارد و همچنین دارای کالری کمتری پایینی می‌باشد .

 

افسانه‌ی دوم: شما به یک تُن پروتئین نیاز دارید و نمی‌توانید به اندازه کافی پروتئین دریافت کنید

حقیقت: افرادی که رژیمی‌شامل گوشت و محصولات لبنی دارند، دو برابر پروتئین مورد نیازشان و همچنین بیش از حد چربی اشباع شده و کلسترول دریافت می‌کنند و این می‌تواند به بدن آسیب برساند. یک مطالعه نشان داد که کسانیکه بیشتر پروتئین حیوانی مصرف می‌کنند، خطر ابتلا به دیابت در آن‌ها ۲۲ درصد افزایش می‌یابد. مصرف بیش از حد پروتئین منجر به پوکی استخوان، سرطان، اختلال عملکرد در کلیه و بیماری‌های قلبی می‌شود.

 

افسانه‌ی سوم: پروتئین خوبه، کربوهیدرات بده

حقیقت: پروتئین و کربوهیدرات هر دو بخشی از تعادل تغذیه‌ای رژیم غذایی است. کربوهیدرات‌ها منبع: اصلی انرژی بدن هستند و باید در بشقاب غذایتان موجود باشد. دانه‌ها، میوه‌ها، سبزیجات و لوبیا‌ها دارای کربوهیدرات‌ها هستند. همچنین آن‌ها منبع: بسیار خوبی از پروتئین، فیبر و دیگر مواد مغذی ضروری هستند. کمبود کربوهیدرات منجر به کتوزیز می‌شود که در این وضعیت بدن چربی را می‌سوزاند و عوارضی همچون بد نفس کشیدن، مشکلات دستگاه گوارش، خستگی و احتمال آسیب دیدن اعضای بدن و نشانه‌‌‌های دیگر است.

 

افسانه‌ی چهارم: ترکیب پروتئین یک ضرورت مطلق است

حقیقت: هیچ نیازی به برنامه ریزی وعده‌های غذایی برای مکمل پروتئین وجود ندارد. در سال ۲۰۰۹، آکادمی‌تغذیه و رژیم غذایی، یک رژیم مقاله منتشر کرد که در آن اظهار داشتند، مصرف انواع غذاهای گیاهی در طول روز، آمینو اسید‌‌‌های مورد نیاز را فراهم می‌کند.  مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در مورد اینکه انسان به پروتئین بخصوصی نیاز دارد تا پروتئین مورد نیاز را دریاف کند با آکادمی‌تغذیه رژیم غذایی هم نظر است که این یک شایعه است.

 

افسانه‌ی پنجم: رژیم‌های غذایی حاوی پروتئین بالا، به کاهش وزن کمک می‌کنند

حقیقت: کالری کالری است، چه از کربوهیدرات باشد چه از پروتئین. کالری اضافی پروتئین به شکل جادویی تبدیل به عضله نخواهند شد. برای کاهش وزن به روش درست و سالم، مهم این است که تمرکز خود را بر روی متعادل نگه داشتن مواد مغذی در رژیم غذایی نگه داریم.

 

چنانچه پنج افسانه‌ی نادرست در مورد پروتئین را خواندید، پیشنهاد می‌کنیم «افسانه‌ی پروتئین» را حتما بخوانید

 


ترجمه: حمیدرضا اردکانی

منبع: http://www.pcrm.org/health/reports/five-protein-myths

 

امتیاز: ۵.۰ از ۵ | تعداد آرا: ۱
لطفا صبر کنید...
توسط | ۱۳۹۷/۷/۲۵ ۱۵:۲۰:۰۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۷|برچسب: , |

دیدگاه خود را ثبت کنید