امتیاز: ۳.۷ از ۵ |
لطفا صبر کنید...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.

رابطه‌ی فرزندان سالم و انتخاب‌های غذایی (کودکان و غذای سالم)

نوشته شده توسط: Carolyn Lepore-Duke, MS, RN

تاریخ انتشار: ۵ آپریل ۲۰۱۸

 

فرزندان سالم از والدینی سالم که به انتخاب‌های غذایی اهمیت می‌دهند نشات می‌گیرند

 

به عنوان پدرو مادر این موضوع از خودمان شروع می‌شود. ما می‌توانیم الگوی فرزندانمان باشیم در ضمن اینکه از خودمان مراقبت می‌کنیم. خانواده‌های سالم فرزندان سالم دارند. حمایت سلامت فرزندانمان، یعنی یک وعده سالم در یک مدت، بسیار بااهمیت است. فراهم کردن تنوعی از میوه‌جات وسبزیجات شروع خوبی‌ست. مثال‌های خلاقانه‌ی زیادی از تهیه‌ی غذا هستند که می‌تواند حتی توجه بهانه‌گیرترین کودکان در خوردن را برانگیزاند. خلاق بودن در تدارک غذا می‌تواند برای کل خانواده سرگرم‌کننده باشد. براساس تحقیقات، کودکان به سمت چیزهای رنگ روشن کشیده می‌شوند، بنابراین انتخاب ما از گروه‌های غذایی  گیاهی به ما گزینه‌های خلاقانه‌تری ارائه می‌دهد. سبزیجات و میوه‌هایی که به شکل‌ها و سایزهای متفاوت برش خورده‌اند یک راه سازنده برای ایجاد انتخاب‌های غذایی سالم می‌باشد. به طورطبیعی بچه‌ها مجذوب این شکل‌های غذایی سرگرم‌کننده و خلاقانه  می‌شوند و تمایل بیشتری به خوردن ‌آن‌ها نشان می‌دهند. اینجا مثالی‌ست از یک غذای ساده اما مغذی که یک کودک دوست داشته است (کودکان و غذای سالم):

 

تاثیرات منفی تبلیغات صنایع غذایی

متاسفانه کودکان می‌توانند هدف تمام انواع تبلیغات که غذاهای ناسالم مملو از HFCS (شیره‌ی ذرت با فروکتوز بالا=شیرین کننده ای است که از نشاسته ذرت بدست می‌آید)، نمک و شکر بیش از اندازه، روغن هیدروژنه و افزودنی‌های ناسالم دیگر را تشویق می‌کنند، قرار‌ گیرند.  به عنوان مثال جای تعجب نیست که در غلات صبحانه، به کودکان جوایز یا اسباب‌بازی‌های کوچک پیشنهاد می‌شود که آن‌ها به‌آسانی نیز جذب می‌شوند. این نوع از تبلیغات که جهت شبیه‌سازی میل کودک به پاداش یا اسباب‌بازی طراحی شده است، می‌تواند زمانیکه درجهت هدایت کودک به غذاهای ناسالم تلاش می‌گردد مضر باشد.

به‌عنوان والدین مسئولیت ما این است که محیط امن و پرورش‌دهند‌ ای برای کودکانمان فراهم کنیم. در این زمینه، سلامتی کودکان ما نیز مسئولیت ماست. اگر ما بتوانیم این تبلیغات پیچیده و حقه‌های نامگذاری غذایی را که تصویر غلط نشان می‌دهند درک کنیم، آن وقت می‌توانیم کودکان سالمی را بزرگ کنیم. اگرچه چند تغییر مثبت در صنایع غذایی وجود داشته است اما هنوز مشکلاتی دارد. ما می‌توانیم با فراهم کردن انتخاب‌های غذایی سالم برای کودکانمان موفق باشیم.

 

هدیه والدین به کودکان‌شان: مصرف غذاهای گیاهی

،کودکان جهان پیرامون‌شان را از طریق ارتباط با والدینشان یاد‌می‌گیرند. آن‌ها همچنین از والدین‌شان تقلید می‌کنند، بنابراین اگر ما منابع غذایی ناسالم را انتخاب کنیم فرزندانمان احتمالا آن را دنبال خواهند کرد. یک رژیم غذایی گیاهی تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی‌ که به رشد ذهنی و فیزیکی کودکان ما کمک می‌کند را شامل می‌شود. دانستن اینکه مصرف یک رژیم غذایی گیاهی برای رشد بدنشان مفید است حائز اهمیت است. مصرف یک رژیم غذایی هدف ما را برای آسیب نزدن به این سیاره تقویت می‌کند.

 

ما می‌توانیم از طریق مراقبت از خودمان، الگوی کودکانمان باشیم

اغلب گفته می‌شود که یک تصمیم خوب، تصمیم خوب دیگری را به بارمیآورد و انتخاب‌های غذایی که ما برای کودکانمان می‌سازیم، نمونه‌ای از آن‌هاست. سلامت کودکان ما سزاوار توجه خاص می‌باشد. ما باید متعهد شویم به مراقبت از اینکه نسل بعدی با امراض و بیماری‌های مزمن به ستوه درنیایند. سردرگمی‌های زیادی برای خانواده‌های معمولی که به انتخاب‌های غذایی سالم روی می‌آورند وجود دارد. رژیم غذایی گیاهی می‌تواند این سردرگمی را از بین ببرد. تشویق کودکان به خوردن غذای گیاهی غنی از ما شروع می‌شود. (باید به یاد داشته باشیم که سلامت کودکان و غذای سالم بیش از آنچه که فکرش را می‌کنیم به یکدیگر نزدیک است.)

 

سلامتی- بزرگترین هدیه‌ی همه

عزت نفس، اعتماد به نفس و امنیت کودکان مرکز‌ توجه عمده‌ی والدین است. ما می‌توانیم از سلامت کودکانمان با ادامه دادن به نقش خودمان به عنوان یک الگو، از آن‌ها حمایت و پشتیبانی کنیم. اطمینان یافتن از اینکه ما در جهت ارتقا سلامت کودکان‌مان عمل می‌کنیم مهم است، یعنی یک وعده در یک زمان.

 


مترجم: سحر همتی

منبع: https://nutritionstudies.org

امتیاز: ۳.۷ از ۵ |
لطفا صبر کنید...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.
توسط | ۱۳۹۷/۸/۲۷ ۱۷:۴۷:۱۱ ۲۷ آبان ۱۳۹۷|برچسب: |

دیدگاه خود را ثبت کنید