امتیاز: ۵.۰ از ۵ |
لطفا صبر کنید...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.

سلامتی خودمان یا اکوسیستم

نوشته شده توسط: J. Morris Hicks

تاریخ انتشار:  ۲۲ آپریل ۲۰۱۵

 
حدس من این است که اکثر مردم پاسخ می‌دهند که “سلامتی خودمان” اهمیت بیشتری دارد. نه به این دلیل که آن‌ها نسبت به محیط زیست خودخواه یا بی اهمیت هستند بلکه به این دلیل که آن‌ها نمی‌دانند چه خطرات و عواقبی وجود دارد که سبب خواهد شد اکوسیستم ما دیگر نتواند ما را متحمل شود.
پاسخ من به این سوال این است که هیچ چیز مهم تر از پایداری و قدرت تحمل اکوسیستم ما نیست؛ به این خاطر که بدون یک اکوسیستم سالم، تمدن ما ازهم پاشیده می‌شود و زندگی برای کسانی که باقی مانده‌اند به یک جهنم بدل خواهد شد؛ و وقتی که این اتفاق بیفتد، سالم بودن ما چه اهمیتی دارد درحالی که غذا، آب، پناهگاه و هوای پاک کافی وجود ندارد؟
در مورد سلامی محیط زیست اکثر مردم تصور می‌کنند که این قضیه به بازیافت برمی‌گردد؛ دوش گرفتن های کوتاه، راندن ماشین‌های برقی، نصب پنل‌های خورشیدی و… همه‌ی این ها مطمئنا روش‌های خوبی هستند ولی وقتی که مسئله توانایی اکوسیستم درتحمل ما و کنار آمدن با ما مطرح می‌شود، فقط یک قطره آب در برابر اقیانوسی عظیم می‌باشند.
اولا، همه ی ما باید حوزه کلی مشکل را درست متوجه بشویم. اکوسیستم ما هم اکنون به سمت نابودی و بیماری می‌رود و مسئولیت تقریبا همه‌ی این خرابی‌ها به عهده ی انسان هاست.

 

نتیجه‌ی یک تحقیق علمی

من در ژانویه یک بلاگ به نام “مسابقات اخیر امتیازات زیست محیطی ” چاپ کردم. یک تحقیق علمی الهام بخش من در این زمینه بود که نشان می‌داد تا الان ما چهار مرز از نه مرز این سیاره را رد کرده‌ایم (نرخ انقراض، قطع درختان جنگلی، میزان کربن دی اکسید موجود در هوا و جریان کودهای زائد) و نتیجه این گونه بوده:

در مسیری که این موارد به پیش میروند، سیاره ی زمین در دهه های آینده ممکن است دیگر قادر به فراهم آوردن “یک فضای امن برای فعالیت” انسان ها نباشد.

پس در نهایت ما باید چکار میتوانیم انجام دهیم تا سیاره مان یک”فضای امن برای فعالیت” انسان ها باقی بماند؟ در ابتدا ما نیاز داریم که به عقب برگردیم و به تصویر عظیمی از دسته بندی رفتار انسانهایی که در حال آسیب رساندن به سیاره مان هستند بنگریم، و سپس باید محکم ترین قدمی که میتوانیم را در راستای حفظ محیط زیستمان برداریم.

 

من باور دارم در رابطه با فعالیت های انسان چهار مشکل حیاتی و ضروری وجود دارد:

۱) افزایش جمعیت؛ در حال حاضر ۷.۲ میلیارد انسان روی زمین وجود دارد که هرسال به اندازه یک میلیون نفر به این جمعیت افزوده میشود.

۲) مصرف گری ؛تمام اقتصاد جهانی وابسته به بیشینه سازی مصرف در دنیایی فانی است.

۳) وابستگی به سوخت های فسیلی؛ این مورد اصولا درادامه دو مورد اول میاید،برخلاف تمام آسیاب های بادی و پنل های خورشیدی استفاده ما از سوخت های فسیلی هرسال افزایش پیدا میکند.

۴) پیروی از رژیم های غذایی نادرست؛ درمقایسه با یک رژیم غذایی کاملا درایالات متحده آمریکا (به بیش از ده S.A.C گیاهی ،رژیم غذایی معمول غربی) برابر زمین، آب و انرژی برای تولید همان مقدار از کالری که با رژیم گیاهی بدست میاید، احتیاج دارد.

ما باید درنهایت تمام مشکلات بیان شده در بالا را در جهت حمایت طولانی مدت از اولا تمدن مان و در آخر گونه های انسانی ، رفع کنیم. مشکل اصلی این است که این اقدام اگر

صدها سال طول نکشد ، قطعا چندین دهه وقت خواهد برد تا تغییراتی در سه دسته ی اول از مشکلات بالا به انجام برسد.

خبر خوب این است که دسته “رژیم غذایی نادرست” توانایی این را دارد که در مدت زمان کمتری به تغییراتی در مسیر درست برسد. خبر بهتراین که :استفاده ی ما از محصولات حیوانی تا حد بسیار زیادی منجر به دخالتش در مشکلات زیست محیطی ما شده؛ اگر ما این مورد آخر را حل کنیم، میتوانیم زمان خیلی بیشتری برای خودمان بخریم تا بقیه ی مشکلات را نیز حل کنیم.

 

چگونه رژیم غذایی جهانی را اصلاح کنیم؟

با قانع کردن همه ی مردم که یک رژیم غذایی کاملا گیاهی نه تنها برای سلامتی مان فوق العاده است، بلکه بهترین و تنها کمکی است که ما انسانها میتوانیم برای محیط زیستمان و برای تمام انسانهایی که ما را در سیاره زمین دنبال میکنند،انجام دهیم.

معرفی و توضیحات انواع گیاهخواری - اکوسیستم

بیشتر مردمی که این مقاله را در وبسایت T. Colin Campbell center for nutrition studies می‌خوانند درباره ی قدرت این رژیم غذایی کاملا گیاهی در ارتقای سلامت انسان اطلاع دارند. درحال حاضر ما فقط احتیاج داریم که تماش تلاشمان را کنیم تا این خبر خوب را درباره مهم ترین مزیت که ارتقا سلامتی اکوسیستم ضعیف مان است که بتواند ما را متحمل شود، انتشار دهیم.
 
 

خط پایانی

درحقیقت هر انسانی که ار رژیم غذایی حیوانی پیروی میکند میتواند در عرض چند روز به یک رژیم گیاهی رو آورد. پس تنها کار کوچکی که ما میتوانیم برای محیط زیستمان،تمدن مان و آینده ی گونه های انسانی انجام دهیم این است که به همه کمک کنیم تا حیاتی ترین دلیل برای رو آوردن هرچه زودتر به یک رژیم گیاهی را متوجه بشوند.

روز زمینی خوب و سالمی را برای شما آرزومندیم!

 

۹ موردی که باید درباره تغذیه و تغییرات آب و هوایی (اقلیمی) بدانید

 


مترجم: هلیا ندافی

منبع: https://nutritionstudies.org

امتیاز: ۵.۰ از ۵ |
لطفا صبر کنید...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.
توسط | ۱۳۹۷/۸/۳۰ ۱۶:۱۵:۰۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۷|برچسب: , |

دیدگاه خود را ثبت کنید