امتیاز: ۳.۷ از ۵ |
لطفا صبر کنید...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.

۵ روش آموزش شفقت و عشق کودکان به حیوانات

عشق کودکان به حیوانات از روابطی بسیار نزدیک و دائمی مابین یک انسان و یک حیوان است. بچه‌ها ذاتا این تمایل و جاذبه رو دارن که از حیوانات مراقبت کنند. با توجه به این مسئله، راه‌های بسیاری وجود دارد که ما می‌توانیم کم کم عشق و احترام بیشتری نسبت به حیوانات در کودکانمان به وجود بیاوریم. نه تنها این همدردی و مراقبت از موجودات به نفع حیوانات زمین می‌باشد، بلکه باعث ساخته شدن شخصیت و پرورش کودکانمان به انسان‌های می‌شود که در این دنیا، به نگرانی‌ها اهمیت می‌دهند و احترام با به دیگران بزرگ می‌شوند. در واقع عشق و دوستی با حیوانات به کودکان یاد می‌دهد که چطور با آن‌ها رفتار کنند و چطور جزئی از یک جامعه باشند.

 

پس چطور می‌توانیم عشق و دوستی با حیوانات را در کودکان تقویت کنیم؟ در ادامه می‌توانید با چند روش آشنا شوید:

۱) رحم و شفقت

به فرزندانتان کمک کنید که نسبت به حیوانات زخمی یا آسیب دیده، رحم و شفقت داشته باشند و از آن‌ها مراقبت کنند، حتا اگر نیاز به سرپناهی دارند.

 

۲) همدلی

کودکان با یک مثال یا نمونه یاد می‌گیرند. با مراقبت و نگرانی از حیوانات در موقعیت‌های مختلف، کودکان یاد می‌گیرند که حیوانات چه احساسی دارند و به مرور متوجه می‌شوید که کودکان با آن‌ها همدلی می‌کنند و حتا از زبان آن‌ها صحبت می‌کنند. به یاد داشته باشید که از بحث منفی در مورد گونه‌های مختلف جانوری پرهیز کنید و اطمینان پیدا کنید که فقط در مورد حیوانات خانگی صحبت نمی‌کنید. همچنین این مسئله به کودکان یاد می‌دهد که چطور باید رفتار درستی با حیوانات و دیگران داشته باشند.

«آموزش مهربانی و احترام به حیوانات، اولین قدم برای آموزش همدلی و همدردی است که می‌توانید به کودکان یاد دهید.»

۳) خواندن

کتابی در مورد حیوانات پیدا کنید که شخص اول کتاب یک حیوان باشد. بچه‌ها مسائل و احساساتی که حیوانات بیان می‌کنند را تشخیص می‌دهند و احساس نگرانی مراقبت به شخصیت داستان پیدا می‌کنند. علاوه بر این، می‌توانید کتاب‌هایی را پیدا کنید که نشان دهنده‌ی رابطه‌ی عمیق بین حیوانات و کودکان است که فراتر از یک رابطه یک طرفه بین انسان و حیوانات می‌باشد. به یاد داشته باشید که حیوانات می‌توانند دوست و همراه خیلی خوبی برای مردم باشند.

 

۴) آشنایی با زندگی حیوانات

اینکه کم کم عشق به حیوانات در کودکانتان شکل بگیرد، نشانه‌ی احترام به همه‌ی حیوانات است. این عمل فراتر از احساسی است که فقط نسبت به حیوانات خانگی می‌توان داشت و شامل حشرات، حیوانات وحشی و دیگر موجودات زنده می‌باشد. دیدن حیوانات در طبیعت و دیدن مستند‌های حیوانات با کودکانتان خیلی می‌تواند موثر باشد. به یاد داشته باشید که حیوانات در باغ وحش‌ها در اسارت و پشت میله‌ها هستند. به همین دلیل، در ابتدا باید زندگی طبیعی حیوانات را به کودکانتان نشان دهید تا بدانند باغ وحش، خانه‌ی حیوانات نیست.

شفقت و عشق کودکان به حیوانات

شفقت و عشق کودکان به حیوانات

 

۵) حمایت از حیوانات

به کودکانتان یاد دهید که از مصرف یا خریدن محصولاتی که از آن‌ها روی حیوانات تست یا آزمایش شده است خودداری کنند. یاد دهید که حامی و پشتیبان حیوانات و سازمان‌هایی باشند که برای نجات حیوانات تلاش می‌کنند و از محصولاتی استفاده کنند که برای تولید آن‌ها هیچ حیوانی زجر نکشیده باشد.

با وقت گذاشتن در ۵ روش، مطمئن باشید که در کودکان یک شخصیت مثبت و حمایتگر شکل می‌گیرد. ما می‌توانیم وسیله‌ای برای پرورش یک عشق واقعی به حیوانات در کودکانمان باشیم.

 


 

ترجمه: حمیدرضا اردکانی

امتیاز: ۳.۷ از ۵ |
لطفا صبر کنید...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.
توسط | ۱۳۹۷/۷/۲۳ ۲۰:۰۲:۳۱ ۲۳ مهر ۱۳۹۷|برچسب: |

دیدگاه خود را ثبت کنید